2009年9月12日星期六

歌詞精的盛夏光年













大熱天時、汗流浹背。歷時近四個月,香港流行詞人訪談錄的採訪工作已踏入尾聲,下次做埋琪哥就完成,好野。

香港流行歌詞詞風各種各樣,詞人性格亦各有不同。夕爺手握念珠滔滔不絕大談佛偈,阿Y連講句野都比喻精闢腰心腰肺,周耀輝條分縷析心思縝密,劉卓輝說話爽直健談爆笑。有人溫柔婉約、有人粗口橫飛,鍾意喪煲煙嘆香片食春卷也大有人在。訪談過程中最常見的是,在錄音室中錄音的歌手,打電話問作詞人呢句點解、果個字點讀。有詞人在訪問中,講講吓奮鬥歷程講到想哭,也有人乘機剖白有首詞俾人誤解左N年;更有人在訪問完結時突然心血來潮話,經你地一問我又好想回顧我的寫詞生涯,第時出書搵你地丫。

詞人訪問問題大部分都是我親自DRAFT和事後整理訪談紀錄,我發誓我最鍾意的幾位絕不假手於人。對創作人最大的尊重,除了真正了解他們的作品,彼此還是一種知音的關係。當然,我要感激我的老闆,當我對住喜歡的詞人,雙眼發亮、語無倫次並狀若小兒麻痺時,厚道的他通常隻眼開隻眼閉。或者佢太明白粉絲的心情,聽咗一個詞人十幾二十年,句句歌詞倒背如流,呢個人竟然突然出在眼前,你話幾激。還有感激粒粒皆星的詞人們,竟然同兩個”三唔識七”的人傾足幾粒鐘,容忍我地問埋D佢地未必想答的”文學問題”。呢個時候我能夠個個月出糧的秘密就揭曉了──我出"粉絲問題"。





(圖:2007年暑假與周耀輝唱K)







詞人訪問做得多會有職業病──幻聽。訪問完周耀輝和劉卓輝,我連續幾日耳邊都是〈黑房〉和〈情人〉,咁我聽日仲要教書喎,唔通在班房同學生大合唱?順帶一提,訪問中我通常同老闆一齊出現,為免我淪為路人甲,佢循例會介紹我俾人識。受訪者中只有周耀輝和劉卓輝,問我點解對歌詞、詞人有興趣,而家做緊咩。老實講,事隔兩年我仲好想再約周耀輝唱K,但填左十幾廿年歌詞的詞人可能會覺得彆扭。




(圖: 劉卓輝


呢張我影得酷如蕭大俠廣告硬照)

















再三感謝詞人們,為香港流行文化寫下了那麼多美好的東西。雖然訪問實在要為難他們不厭其煩地答好多騎呢野,我最常重複的一句其實真珠無咁真:我地會保護證人──我-一-定-做-好-你-地。

沒有留言: